Malajsie: Kuala Lumpur, ubytování s výhledem na PETRONAS Twin Towers

(66. den)

Po ani ne dvou rozkoukávacích dnech v centru jsme se rozhodli, že skromný homestay na lukrativním živém místě v Bukit Bintang vyměníme za luxusnější a pracovně přívětivější apartmán na klidnějším místě v městské čtvrti Pudu.

Večerní výhled z pokoje :-)
Večerní výhled z pokoje 🙂

Po poledni se Uberem transportujeme do nového „domova“. Matěj je nadšený, že sehnal kvalitu za rozumnou cenu. Takže hotel s nekonečným bazénem na střeše, fitkem a výhledem na dvojčata Petronas. Haha, šklebím se, protože první ubytko jsem vybírala já a to na základě místa a ceny. Ale těším se 😉

Týden v Kuala Lumpur – takhle si tu žijeme

Hotel D’Majestic má nejen hotelové pokoje, ale i byty rezidentů. V jednom z nich, v 17-tém patře, nás ubytuje hostitel z Airbnb. Jelikož zde chceme strávit celý týden, máme dokonce slevu na pobyt. Platíme 1 000 Kč na noc, což je za bydlení na úrovni téměř v centru metropole super cena.

Super velká postel, ale zase jedna spojená peřina :-D
Super velká postel, ale zase jedna spojená peřina 😀

Cítíme se tady jako doma, světlý prostorný byt s kuchyní – pračka se sušičkou (to nemáme ani doma), lednička, sporák, žehlička, telka, fén a další vybavení, se kterým jsme se dlouho nesetkali. A hlavně ten bezkonkurenční výhled na město. Skoro z postele vidíme na věžičky dvojčat Petronas. Na střeše ve 20. patře se nachází fitko, sauna a venkovní nekonečný bazén, všude máme vstup v ceně. Rychle se zabydlíme a jsme rádi, že se minimálně týden nemusíme nikam přesouvat. Na plánu je pár pracovních dní proložených výlety a procházkami po Kuala Lumpur.

Hmm, to by šlo :-)
Hmm, to by šlo 🙂

Odpoledne jdeme objevovat poklady zdejší kuchyně. Majitel nám doporučil tržiště, co by kamenem dohodil od nás. Výběr z několika venkovních kuchyní, vypadá to na čínskou. Starší Číňanka nás usadí do plastových židlí a něco na nás haleká po jejich, ale nerozumíme. Proto povolá kolegu, který se s námi ingliš už trochu domluví.

Na obědě - Chilli a rýže jsou nezbytnou součástí
Na obědě – Chilli a rýže jsou nezbytnou součástí kuchyně

Dáváme si vynikající mix pro dvě osoby – křupavou kachýnku, kuře a vepřové, pro změnu s rýží, k tomu teplý hlávkový salát (nevím, proč ho ohřívali??) s nějakou hnědou možná sojovou omáčkou. K dispozici máme ještě malé plastové mističky, do kterých si nakydáme pálivou chilli omáčku, sojovku, zázvorovou pastu a duck sauce (kachní omáčka?), všechno je strašně moc dobré. Neuvěřitelně pestrá směsice chutí, vůní a barev nás uchvátí na první pohled, teda ochutnání.

Křupavá kachýnka

Paní šéfkuchařka kolem nás nervózně pobíhá a ukazuje nám, co máme do jaké omáčky namočit a nejradši by nás sama nakrmila. Vlastně jsme tady jediní Evropani, asi proto si nás tak hledí a snaží se nám posunkama navodit postup konzumace 🙂 Vše zapijeme domácím ledovým čajem (úplně bez cukru, to je pro nás po přeslazeném Bali milým překvapením) a zaplatíme 35 MYR (necelých 200 Kč).

Myčka nádobí :-)
Myčka nádobí 🙂

Ještě se stavíme na nákup do místního obchoďáku. Překvapuje nás, že kolem dokola je strašně moc stánků prodávajících mobily a příslušenství k nim. Malajsie je prý rájem pro jablíčkáře. Probojujeme se do potravin, kde pořídíme nějaké ovoce, zeleninu, oříšky, vody a vajíčka na snídani. Nezapomeneme prací prášek, ať si taky jednou vypereme. Taky mě zaujalo, že v obchodě probíhaly různé ochutnávky kafe a nápojů, klasika hostesky za stánkem jako u nás.

V Malajsii se také jako ve většině asijských zemích nedoporučuje pít kohoutkovou vodu, raději kupovat balenou a když z kohoutku, tak jenom převařenou na čaj a kafe.

Dnes ve znamení nudlí a rybích kuliček
Dnes ve znamení nudlí a rybích kuliček s chilli pastou a divnou fazolovou vodou 😀

Na večeři se taky neráčíme chodit daleko a zase na doporučení majitele bytu zajdeme na nudle do venkovního stánku. Polévka s čínskýma nudlema a rybíma kuličkama byla moc dobrá. Trošku nás zaskočila hustá sladká fazolová vodová kaše v mističce, kterou obsluha nazývala nápojem.

Vynikající kokosová palačinka (to zelené) a to bílé je takové slizké těsto plněné zeleninou (to nám moc nešmakovalo)

Přisedává si k nám jeden asijský páreček a dává nám rady, jak si máme nudle pokydat pálivou omáčku a sójovkou. Zkrátka co nejvíc chilli a pak to bude ok. Chlápek ukusuje něco zeleného z pytlíku a doporučuje nám to jako dezert – Kuih Dadar (kokosové palačinky).

Chtěla bych jednu tu zelenou věc (kokosová palačinka), prosíím :-)
Chtěla bych jednu tu zelenou věc (kokosová palačinka), prosíím 🙂

Taky nám dávají dobré recenze na Batu Cave, jeskyně do které se určitě chystáme. A jinak si vyměňujeme informace o naší a jejich ekonomice, o jídle a dalších zvyklostech. Máme si dávat pozor na kapsáře.

Kachna podruhé, mističky s omáčkama a s teplým salátem vpravo (bylo to zvláštní, ale byla jsem ráda konečně za nějaký kuse zeleniny)
Kachna podruhé, mističky s omáčkama a s teplým salátem vpravo (bylo to zvláštní, ale byla jsem ráda konečně za nějaký kus zeleniny 🙂
Na hotelu mají boxíky na plastové lahve, hned je mi to tu sympatičtější :-)
Na hotelu mají boxíky na plastové lahve, hned je mi to tu sympatičtější 🙂